cipangu

Friday, September 3, 2010

31 august 2010/ Publicitate 1 – Am boală pă mine

Să luăm o binemeritată pauză de publicitate.
Înainte să dăm play şi să ne încântam ochiul cu o inegalabilă reclamă, e nevoie de nişte mici explicaţii. Reclama este la Aflac, unul dintre marii asiguratori din Japonia. În imagine, avem un bătrânel simpatic care cântă cu voioşie:

Eu am un vis…
Eu am o dorință…
Şi eu am… o boală cronicăăăăă!

Ceea ce îl face să cânte ca un pionier este faptul că deşi are o boală cronică, îşi poate face asigurare de sănătate. Cine a văzut Sicko (o avea Michael Moore păcatele lui, dar recomand cu căldură documentarul asta) ştie că în America (şi nu doar), dacă ai vreo boală cronică, poţi să zici sayonara unei poliţe de asigurare. Că vorba aia, companiile de asigurări nu sunt organizaţii de binefacere şi nu au trecută caritatea la obiectul de activitate.

Aflacul în schimb a venit cu chestia asta, care îl face pe bunic să cânte de bucurie pe câmpii, dimpreună cu pisicile şi gâsca (mascota Aflac).

Mai zic ceva şi vă las. Precum se ştie, datorită repetitivităţii, copii reţin cel mai uşor reclamele. Acu vreo lună a venit Kana, nepoata mea de doi ani jumătate chinezoaică, să stea pe la noi. Şi cât a fost Kana aici, cânta cât o ţinea gura prin casă: eu aaaaaaam o boală cronicăăăăă.