cipangu

Friday, September 24, 2010

Test grilă fără Dorel


Acum vreo câteva zile, în faţa blocului meu din orăşelul de la ţară, a apărut o echipă de muncitori să sape strada, să schimbe nişte conducte, acum cât e toamna mai blândă şi până nu vine taifunul să le sufle planurile. Povestea are pe alocuri mai multe variante de răspuns, aşa că o să vă mulţumesc anticipat pentru încercuirea variantei care vă face vouă cu ochiul a fi corectă.
 

Că tot era vremea bună, am zis să ies cu doamna la o plimbare matinală cu bicicletele. Ieşim călare din parcarea de la etajul întâi, ne dăm pe rampă chiuind până la parter, facem dreapta şi dăm să ieşim din bloc să mergem la ale noastre. 

În faţa clădirii, cum spuneam, se vărsase încă dis de dimineaţă din câteva camionete o echipă cu muncitori. 

Aceştia:
a) tocmai deschiseseră o juma´ dă coneac şi se cinsteau până venea maistru´
b) dormeau după cum urmează: doi în roabe, trei sub tufe, la umbră, unul în cupa escavatorului.
c) jucau o tablă
d)  munceau.

Dacă tot am zis de stilul de lucru, să rămânem în zonă şi să trecem la următoarea întrebare: cam cum fusese făcută planificarea lucrării: 

a) au săpat ditai şanţul pe toată lungimea conductei care trebuia înlocuită lăsându-l aşa, zicând, e, l-om acoperi noi când om termina
b) n-aveau nici o planificare
c) au împărţit lucrarea pe porţiuni, astfel încât la finalul unei zile de lucru porţiunea respectivă de stradă să fie asfaltată la loc

Camionetele cu care veniseră erau puse cam una lângă alta. Aveam loc, nu zic, da´ noi venisem cu avânt din deal. Încetinim, trecem printre maşini şi ne vedem de drum. În timp ce ne strecuram printre ei, muncitorii ne-au zis ceva, făcând şi un anumit gest. Ce au zis şi despre ce gest este vorba? 

a)  „Haidi, fă, biciclisto, treci, călări-te-aş!”
b) „Făăă, ţi să-nvarte lanţu´”
c) au scuipat
d) s-au înclinat şi şi-au cerut scuze că au lăsat prea puţin loc de trecere şi că ne deranjează cu reparaţia

Şi în timp ce doamnei i s-a părut normal, mie îmi venea să mă dau jos de pe bicicletă şi să-i iau în braţe pe fiecare ca Bernie Mac (Show me some love, muthafucka´, show me some love…) pentru că în povestea asta am încercuit la toate întrebările ultima variantă.

No comments:

Post a Comment

iertaţi-mă că nu sunt japonez/ povestiri aproape idioate