cipangu

Tuesday, October 19, 2010

Acum optsprezece ani


Acum optsprezece ani credeam că la vârsta aia începe totul, fără să fie nevoie să iau nimic de la capăt. Acum o iau de la capăt aproape în fiecare zi, fără să înceapă neapărat ceva.

Acum optsprezece ani nu aveam Facebook, dar ştiam că dacă intru în berăria de la Patria, sigur găsesc un friend să dăm un like la o bere şi share la nişte gânduri.

Acum optsprezece ani am ascultat Gloomy Sunday o duminică întreagă, că pe vremea aia nu erau emo, atunci oamenii erau trişti de-adevăratelea sau râdeau pe bune. Le-o recomand şi lor, o să-i facă să vadă lama cu alţi ochi. 


Acum optsprezece ani femeia era pentru mine un mare mister care nu mi se întâmplase încă. Acum e unul indefinit mai mare, dat fiind că între timp n-am aflat mai nimic. M-am resemnat că nu o pot cunoaşte decât paradisiac, în timp ce ea (orice formă ar lua), mă devorează luciferic, pe îndelete, drăcoaica dracului. 

Acum optsprezece ani am fost prima oară la Sighişoara cu trei prieteni, unde am spus trei zile bancuri în continuu. Acum avem linkuri şi pps-uri „haioase”.

Acum optsprezece ani am ieşit prima oară din ţară, la Bekescsaba, la unguri şi pentru că femeile erau „ca-n reviste”, mi s-a părut occident. Tot atunci am văzut prima oară chinezi, de la ei am cumpărat calculatoare de buzunar, fixativ şi „walkmenuri”, să le vând în Obor, le-am cerut să le lase mai ieftin şi mi-au zis „Nem”.

Acum optsprezece ani ştiam să demonstrez tot felul de teoreme. Azi nici măcar numele nu mi le mai amintesc. Nici nu mai am nimic de demonstrat.

Acum optsprezece ani aş fi fost în stare să pun pariu pe un milion de dolari că eu n-o să ajung niciodată în Japonia. Era dintre ţările alea „atat de departe, încât să fie la ei acolo.”

Acum optsprezece ani, împlineam optsprezece ani.

12 comments:

  1. la multi ani, moise.

    eu te iert ca esti japonez, ca altfel poate nu scriai aici si eu nu citeam si treceam mai departe. imi pare rau doar ca nu m-am prins mai repede ca urmeaza sa pleci in alska pe timpul (scurt) cit am fost colegi de mccann group, ca acum nu ti-as mai fi zis la multi ani online, ci te-as fi sunat. sint din aia care suna :)

    sa ia o zi frumoasa de ziua ta

    alexandra

    ReplyDelete
  2. la multi ani, moise!

    ReplyDelete
  3. oooof, vai de degetele mele analfabete. alaska, ai..mi-au fugit tastele de sub degete, sorry

    ReplyDelete
  4. Acum 18 ani suportam o zi dupa o noapte pierduta, bauta, discutam despre orice si despre nimic ore in sir, aveam timp sa ne inchipuim si sa ridem in hohote inchipuindu-ne ce simte un purcel cind este castrat.
    Acum 18 ani mergeam la munte si ne intorceam in aceiasi zi, mergeam cu trenul.
    Oare ce nu vom mai face peste 18 ani.
    La multi ani, iepurasule.

    ReplyDelete
  5. Yeeee, nice nice. Te cred pe cuvant. Sa fie toti buni de acum inainte, la fel ca aia de acum 18!

    ReplyDelete
  6. Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, Alexandra, multumesc pentru la multi ani, fie el si online. O sa-ti dau telefonul, daca esti "dintr-aia care suna" :))

    ReplyDelete
  7. Multumesc, Anonymous... Sunteti atat de multi cu numele asta, incat va incurc...

    ReplyDelete
  8. Multam, Calin! Si tie scuze pentru delay. :)

    ReplyDelete
  9. Herr Doktor, cred ca nu ne-ar ajunge un blog sa ne asternem hohotele si tequilele baute ca sa intram in pielea porcului castrat.
    Peste 18 ani, nu stiu ce-o sa mai fie. Probabil o sa incercam sa-i povestim lui fi-tu toate chestiile astea si el o sa zica: Mare smecherie: ati urcat intr-o zi pana la Malaiesti si-napoi... Acum iti activezi functia de teleportare de la Ipod si ajungi unde vrei in functie de abonament.

    ReplyDelete
  10. :). ha. pai nu e asa usor. tre sa bem mai intii mai multe beri sau ceva la fel(la aceeasi masa, nu fiecare in tara lui). eu nu sun oameni care nu ma cunosc. si asa e suficient ca imi fac curaj sa le comentez pe blog :))

    ReplyDelete
  11. LA MULTI ANI!


    Sa ai parte de tot ce iti doresti, dar mai ales sanatate.

    Imi pare rau ca iti urez cu o asa mare intarziere, as fi bagat mana in foc ca nu a trecut mai mult de o saptamana de cand nu ti-am citit blogul.
    Batranetea bat-o vina...

    ReplyDelete
  12. Multumesc, dl. Costache. Numai bine si tie. :) Trece timpul, trece. Sa vezi mai incolo, cand o sa incepem sa uitam parolele de la adresele de mail...

    ReplyDelete

iertaţi-mă că nu sunt japonez/ povestiri aproape idioate