cipangu

Tuesday, March 29, 2011

Ultima criză

După criza de pâine, criza de orez, criza de baterii, criza de apă îmbuteliată (generată de criza nucleară, evident), Japonia înfruntă zilele acestea o nouă criză: criza de nattou.


Pentru cine a deschis blogul mai târziu, reiau puţin ce e aia nattou: boabe fermentate de soia. „Se vinde în pachete de câte trei cutiuţe de 40-50g, cu câte un pliculeţ de sos de soia şi unul mic de muştar. Se amestecă cu beţele (grijă mare, şi asta bălos ca un dog german vara) şi se mănâncă în consecinţă.” Japonezii zic că miroase într-un fel (deşi nu mie nu mi se pare că ar mirosi mai rău decât alte mâncăruri de-ale lor), drept pentru care au făcut din nattou, proba de rezistenţă pentru gaijini. Vrei să intri într-o familie japoneză: asta-i primul test: ţi se dă să mănânci nattou. Pute?  Next!



Mai trebuie precizat că 1. Sunt și japonezi care nu pot mânca nattou (mulți). 2. Mie îmi place de mor.

Să revenim. De ieri, nattou a început încet încet să se evapore din rafturi. Să aibă căutare. Să fie consumat şi de cei care strâmbau din nas numai´ când îi auzeau numele. O să zic la final motivul. Ce vreau să declar în mod oficial este că în momentul în care am aflat că nu se mai găseşte, nu m-am dat bătut şi am început să-l caut, dar nu din motivul din care alţii îl vânau. Nu, mie îmi place! Eu îl iubesc dezinteresat! Puteți să-mi luați apa, luați-mi ouăle, but leave me my nattou!

În seara asta am umblat pe la trei supermarketuri, am găsit într-un final, la unul mare, mare. Am îngenunchiat în faţa raftului şi am cumpărat din fiecare câte unul, rezistând cu greu tentaţiei de a umple coşul. 



De ce se vinde ca pâinea caldă? Pentru că s-a răspândit zvonul că ajută la protecţia împotriva radiaţiilor. Probabil la fel de eficient cum ai zice că dacă fumezi cu un deget în c.r nu faci cancer.

13 comments:

  1. :)) vezi, stia el ceasca de ce ne dadea atata soia :))

    ReplyDelete
  2. alta April decit cea cu cont pe blogspotMarch 30, 2011 at 1:27 AM

    asta nu-i orice fel de soia, draga Dushu. nu. e ceva cu totul special si criminal, n-am reusit sa-mi scot aroma din nari nici dupa citeva zile.
    zici ca mustarul ajuta? probabil, eu n-am avut la indemina.
    ca miros, aduce a putreziciune, dar nu animala ci vegetala, nitel mai blinda. ca gust, n-are rost, ca daca reusesti sa treci de aspectul balos, mirosul nu te va lasa sa bagi betele in gura. daca totusi reusesti, devii fan.

    ReplyDelete
  3. Parca acum doi ani sau poate a trecut decat un an...nu-mi amintesc sigur,batranetile astea...gaseai nattou doar dimineata.Se raspandise zvonul ca ajuta la dieta,la slabit.A fost si atunci o adevarata criza de nattou.Pana cand si-au cerut public scuze,cei ce au raspunadit zvonul mincinos.Ce amunzant a fost cand a doua zi rafturile erau pline ochi cu boabele acestea lipicioase.Eu fac parte dintre "aia" care nu poate manca chestii baloase. :)

    ReplyDelete
  4. Pe mine ma omoara textura :D La fel cum la alte mancaruri japoneze apreciez in primul rand textura (mochi, anyone?) :D
    In orice caz, nu ma surprinde prea tare ca-ti place nattou, si eu am descoperit ca-mi plac la nebunie chestii de care n-auzisem inainte sa ajung in Japonia si care au un profund caracter "japonez" (toate algele, mochi - orice fel, daikon - in toate variantele, shirataki, orice cu matcha etc) :)

    ReplyDelete
  5. Ohhh ce mi-ar trebui cateodata un buton de edit la commenturile personale.:(

    Mirona,mochi daisuki!!
    Am ajuns sa imi placa foarte mult alimente pe care la inceput nici nu le puteam privi.:D

    ReplyDelete
  6. Pentru Alta April:
    Nici Jean Baptiste Grenouille n-ar fi putut sa-l descrie mai bine...
    (De ce sunteti mai multe April? Io cum va deosebesc?!)

    ReplyDelete
  7. Pentru Sabina:
    Nu stiam faza cu slabitul... Genial...Ce zici? Deschidem o bursa de pariuri cu ce-o sa dispara saptamana viitoare? Eu zic mozuku!
    (Zici ca tu nu esti fan? Nu trebuie sa-ti faci probleme, nimeni nu-i perfect...)
    De ce iti trebuie un buton de edit pentru commenturi? Il sterg si-l mai pui o data editat :)

    ReplyDelete
  8. Pentru Mirona:
    Suntem la capitolul marturisiri: stii ce n-am putut manca prima oara si acum nu ma mai opresc? Ramen. Am trecut peste mirosul de balta care se inalta din foita aia flescaita de nori, dar cand m-a izbit miasma de carne stricata de la chashu... am zis burp.
    Acum n-am chestii pe care sa nu le mananc. E drept, n-am incercat larve de viespe :D

    ReplyDelete
  9. Pentru Io-n Dushu Tau
    Apropos de nebunia asta cu salam cu soia, eu nu mai tin minte: scria clar pe eticheta soia? Sau cum se falesc acum supermarketurile: Avem produse din soia!

    ReplyDelete
  10. Daca imi aduc aminte era scris soia sau produse derivate din...

    ReplyDelete
  11. dovada ca omul poate inghiti chiar orice, cu conditia sa nu fie otravitor ... :)

    ReplyDelete
  12. Adica am fumat cu degetul in C...r atatia ani degeaba??????? :-))

    ReplyDelete
  13. @Spiru
    :)))))))))))))))))
    Ceea ce nu inteleg eu este de ce in perioada in care te-ai lasat de fumat continuai sa-ti tii degetul acolo...

    ReplyDelete

iertaţi-mă că nu sunt japonez/ povestiri aproape idioate