cipangu

Tuesday, June 14, 2011

Mulțumiri

Trecu o lună şi-un pic de la lansarea cărţii. N-o să trag acum linie să fac bilanţul, pentru că ar fi prea multe de spus despre aventura (frumoasă, de altfel) de a publica o carte în România. Ca o prima concluzie, între o piţipoancă de-o vară care atârnă pe la tabloide şi un autor care încearcă să-şi promoveze mâzgălelile nu-i mare distanţă. Singura deosebire este că pe piţipoancă o bagă până la urmă în seamă cineva. Nu-mi plac cifrele, cu atât mai puţin să mi le atârn în piept, dar trebuie spus că la sfârşitul lunii mai, adică la douăzeci de zile de la lansare, se vânduseră deja trei sferturi din primul tiraj (spun primul, pentru că încă mai sper la un al doilea). E numai şi numai meritul unor oameni pe care n-am cum să nu-i amintesc aici, ca pe generic, in order of appearance (lista fiind deschisă, acesta e singurul articol care crește ca pomu´, mai pune un inel, mai pune un inel...).


Mara Popa - mulţumesc pentru nenumăratele interviuri de la Radio România Cultural, Radio România Internaţional, dar şi pentru promovarea de pe blog. Ehee, şi pentru că m-ai învăţat cu nişte ani în urmă că scuza cu „n-am inspirație” e moft, câtă vreme ai la dispoziţie o hârtie, un pix şi doar cinci minute până când trebuie predat textul.

Andra Iliaș - mulţumesc pentru interviul din FHM. De data asta am înţeles, a fost un număr special Inna, dar la următoarea lansare nici nu mă gândesc să nu apar gol pe copertă.

Ana Vlad, regizor made în ´80. Mulţumesc pentru Ciocolată, am avut şi eu ce trece la CV. 

Irina şi Gabi Ionică - mulţumesc pentru dubla invitaţie la Pechakucha, o experienţă pe care mi-aş dori s-o retrăiesc; face bine la lapsusuri şi la bâlbe.

Arcadia - mulţumesc pentru recenzie, pentru toate rândurile pe care le-ai scris şi pentru că m-ai ales din marea de oameni şi m-ai numit prieten.

Roxana Lupu – mulțumesc pentru prezentarea din Adevărul. N-am mai fost niciodată pe prima pagină, deci ar trebui probabil să mulțumesc și lu’ Bote a lu’ Bianca lu’ Cristea că nu și-a rupt nicio unghie în ziua aia și mi-a lăsat locul liber.

Andra Matzal – mulțumesc pentru seria de fragmente și interviul din Think Outside The Box.

Camelia Basta şi ale ei Rădăcini Culturale - mulţumesc pentru tot ce aţi făcut pentru carte: de la lansare, la sesiunea de autografe şi restul de evenimente în care dacă n-am fost prezent fizic, am luat parte într-o formă ideală - retuşat şi de 2.05 m înălţime, sub formă de poster. 

Sandra Lucia Istrate, Lector Universitar Doctor, Universitatea Hyperion - mulțumesc pentru una din puținele recenzii ale cărții. (Simt eu că are potențial să fie totuși înjurată mai tare...) 

Răzvan Chiriţă, Mediafax -  mulţumesc pentru prezenţa la lansare şi pentru fotografii.

Ilinca Belciu - mulţumesc pentru „tentativa de sinucidere de la TVR Cultural”. Dacă ai nevoie vreodată de figuranţi pentru o filmare şi sunt în ţară, dă-mi un telefon: sunt docil, nu fac nazuri la duble, nu stric prea multă bandă şi duc textul la capăt până începe ploaia. 

Claudiu Cîrțînă - mulţumesc că Rock FM „si-a dat concursul”. Ride on!

Lică Manolache şi Alex Popescu - mulţumesc pentru interviul din hipmag.ro. Chiar, Lică, tu nu ziceai că deschizi un site de cultură urbană? megalol.ro sau lagalop.ro? (Poftim, tu-ţi ajuţi prietenii şi ei îţi dau pumni în umăr …)

Robert Antonescu - mulțumesc pentru cafea, discuție și cartea lui Mihai Barbu într-o preadimineață de vineri de la B-Cafe.

Claudiu Pândaru și Raluca Ion– mulțumesc pentru recenzia din Gândul. Mai rar, dar mă bate și pe mine gându’…

Tibi Oprița – mulțumesc pentru prezentarea din B-24-FUN și pentru viitorul volum pe care o să-l publici: „Ghid de supraviețuire în Romania”. O să am nevoie de el la următoarele vizite în țară. 

Mulțumesc Sabina Yamamoto, pentru recenzii scrise mai bine decât cartea.

Mulțumesc Irina Ludu, pentru plimbarea pe cea mai hype stradă din București.

Nu în ultimul rând, mai vreau să mulțumesc tuturor cititorilor care în entuziasmul lor au cumpărat cartea și n-au tras-o la xerox, ba mai mult, au cumpărat-o și altora. Și chiar mai mult, au făcut ca vorba despre carte să se ducă mai departe, ca herpesu´ și ca balada, din gură-n gură. 

Iar dacă în țară se găsește greu sau deloc, nu e nici în rețeaua Diverta, nici în librăriile Humanitas și nici în rețeaua Carturești, atunci cea mai sigură variantă rămâne comanda direct de pe site-ul editurii, unde aveți și loc să postați păreri, comentarii, nemulțumiri, sugestii, cum s-ar zice feedback pe care, dacă nu-l dați, nu vă mai puteți plânge că nu se schimbă nimic. Vă mulțumesc.



P.S. Continuăm?

15 comments:

  1. Bineinteles! Eu ti-am spus ca astept si volumul doi...

    ReplyDelete
  2. Dragă George, ca un copil silitor ce-am fost şi ca un adult muncitor ce sunt, am primit de-a lungul vremii aplauze, mângâieri pe greabăn, diplome şi câteva premii.

    Cu toate acestea, enumerarea mea în această listă alături de oamenii care chiar merită menţionarea, contribuind la succesul incontestabil al cărţii tale, este cel mai mare premiu pe care l-am primit eu vreodată.

    Deşi e ca şi cum aş fi luat premiul întâi cu coroniţă după ce-am copiat la teză, tot îţi mulţumesc foarte mult.

    O s-o numesc "Lista lui George", o s-o-nrămez şi poate o să fac şi-un film după ea, cândva!

    Până când o să-mi apară şi mie cartea şi-o să-mi faci prima recenzie, îţi urez baftă maximă şi cititori câtă frunză câtă iarbă! :D

    ReplyDelete
  3. Cred ca sunt singurul din aceasta lista care (inca) nu a promovat, de fapt, cartea. Dar o voi promova. Si poate sunt tot singurul care a dat o carte la schimb... Si in curand un clip.

    ReplyDelete
  4. @APRIL
    Sincer, nu prea am in planuri un volum doi. As schimba un pic stilul, genul... Sau as putea schimba tara la fiecare doi ani si sa incep o serie: Iertati-ma ca nu sunt vietnamez/ polonez/ somalez...

    ReplyDelete
  5. @arcadia
    Crede-ma pe cuvant ca meriti sa apari in lista cu prisosinta.

    Cand iti apare cartea?

    P.S. "Succesul incontestabil" nu-i chiar asa incontestabil. :p

    ReplyDelete
  6. @ Robert Antonescu
    Nu esti nici singurul care n-a promovat-o (pentru ca eu zic ca ai facut-o deja) si nici singurul care mi-a dat o carte la schimb :) Am mai primit o carte de poezie si un ghid aproape exhaustiv al Japoniei :) Pentru fiecare din cartile primite, ar mai trebui sa mai scriu eu vreo cateva ca sa nu va raman dator niciunuia.

    ReplyDelete
  7. O, glumeam, nu mă apuc de scris cărţi!
    Pe lângă alte simţuri intrate în declin, simţul ridicolului mi-a rămas intact :D

    Cărţi scriu doar cei care au ceva de spus :)
    Povestea ta e inedită, are inimă. Am citit cărţi moarte şi ştiu ce spun. :)

    ReplyDelete
  8. @arcadia
    Deci glumeai. Pacat. Tocmai pentru ca ai simtul ridicolului si ai si ceva de spus. Si pentru ca sunt atat de multi oameni morti care se mint c-ar trai si care scriu carti si mai moarte.

    ReplyDelete
  9. Eu am cumparat cartea DATORITA ARCADIEI (am vazut'o pe pagina ei de FB) si am trait cateva zile in Japonia DATORITA AUTORULUI :) (in metrou, in tramvai, la iarba verde, sub lampadar :D... si am terminat'o cu regret in 3 zile).
    Felicitari pentru curaj, pentru talent, pentru firesc si pentru prieteni :)!

    O cititoare.

    ReplyDelete
  10. @Geomy
    Multumesc mult pentru mesaj, Geomy. Promit ca data viitoare sa scriu ori una mai lunga, ori una mai greu de citit.
    Multumesc inca o data Arcadia (vezi, vezi?).

    P.S. Geomy, ce bine seamana poza ta cu un irlandez :p

    ReplyDelete
  11. Uaaaaa, nu'mi vine sa cred ca vorbesc cu Autorul (taci da scrin, taci da scrin:)) ) . Una mai greu de citit nu cred ca ai putea, esti prea firesc.
    Multam fain la amandoi si astept vesti despre urmatoarea:)

    p.s. da, e un fan al meu :P

    ReplyDelete
  12. Trebuie musai sa citesc cartea. Prea e vorbita de bine. Si totusi, am o nelamurire: de ce iti pare rau ca nu esti japonez?

    ReplyDelete
  13. @Simona
    Nu-i o lectura obligatorie, e, daca vrei, ca o sticla de vin: nu te forteaza nimeni s-o bei, dar te simti mai bine dupa.

    "De ce îţi pare rău că nu eşti japonez?

    Enunţul din titlu nu exprimă neapărat o părere de rău. E, dacă vrei, o scuză, ca atunci când dansezi fără să cunoşti paşii şi tot calci partenera pe picior. Sunt cuvintele cel mai des folosite de străinii care, abia veniţi aici, tot calcă regulile japonezilor pe bătături. Nu-mi pare rău că nu sunt altceva, dar de fiecare dată când am avut şansa să iau contact cu alte culturi, mi-aş fi dorit să pot împrumuta cumva tot ce mai bun de la fiecare. Poate că japonezii sunt departe de a reprezenta civilizaţia perfectă, dar sunt un exemplu de urmat în foarte multe privinţe. Îmi pare rău uneori că nu sunt la fel riguros, la fel de rezistent şi că nu o pot lua întotdeauna cu aceeaşi putere de la capăt." ( http://totb.ro/?p=11174 )

    ReplyDelete
  14. am citi cartea, cu simtamantul ca ma citesc pe mine insumi, dar scris mai frumos decat o pot face... curgator... cu o nota de melancolie, innecata in mult optimism...
    adevarul este ca... ajungand la ultima pagina, doream sa mai citesc... parca regretam ca se terminase... si pentru asta, doar tu esti responsabil... asa ca... astept volumul doi...
    sper ca la aparitia lui... arcadia sa isi aminteasca si de mine...
    cu respect,
    ovi

    ReplyDelete
  15. @Ovi
    Multumesc mult pentru cuvinte!
    Asa e, ce ne-am face daca nu ne-am ineca amarul in "mult optimism"?

    ReplyDelete

iertaţi-mă că nu sunt japonez/ povestiri aproape idioate