cipangu

Saturday, September 24, 2011

Elections evely day

De vreo săptămână încoace, s-a umplut strada de „gozaimasu”, „itashimasu” şi alte politeţuri vărsate prin megafoanele de pe maşini. Am zis că sunt ăia care trec din când în când să strângă electrocasnicele dar ei parcă nu-s aşa mieroşi. Într-un final m-am lămurit: sunt alegeri pentru primărie la noi în urbe!


Numai bine, mi-am zis, tot mi se terminase uleiul şi parcă nici nişte făină nu mi-ar strica, mai o prăjitură, mai un sos béchamel… Am ieşit şi eu să casc gura. Mai întâi, câteva cuvinte despre cum e campania pe aici. Nu se lipesc posterele alandala peste alea de la Miss Piranda şi nici bannere nu fâlfâie peste intersecţii. Nici mash-uri cât blocul, nici sacoşe cu pixuri, fulare şi steguleţe. Mi-am luat ţeapă şi cu uleiul. 

Aici se ia una bucată maşină pe care se improvizează un acoperiş şi o scară să se urce catindatul, apoi se plimbă ca sfintele moaşte prin oraş, se mai opreşte la câte o intersecţie, unde bagă câte un speech şi face cu mâna. Când răguşeşte alesul, microfonul este plasat uneia din fetele din staff-ul de campanie, care continuă cu avânt şi cu vocea gâtuită de emoţie şi orgasm patriotic mesajul vibrant. La noi la ţară, n-au avut maşină cu acoperiş, au avut săracii dube mai mititele, aşa că vorbea candidatul de la nivelul poporului. Şi cum sunt intersecţii puţine, s-a nimerit o dată să se întâlnească domnul Asada cu domnul Suzuki, taman în faţă la băcănie şi pentru că ploua şi nu era nimeni, şi-au făcut cu mâna unul altuia. 

Azi e soare, dar tot nu se opreşte nimeni să-i asculte. Copii-s la grădiniţă, bărbaţii şi femeile la muncă, pensionarii în excursie, n-au ei vreme de prostii. Megafoanele continuă să umple văile de ecouri. „Ito, un oraş de 70000 de locuitori” „pentru viitorul copiilor noștri” „să creăm locuri de muncă să nu mai plece tinerii…”



În poza numărul unu, locul special amenajat pentru afișe, cu precizarea că mustața domnului de pe rândul al treilea de jos, a șaptea căsuță de la dreapta la stânga este adevărată și pe niciunul dintre ceilalți nu scrie m.ie, p.la sau alte cuvinte de trei, patru sau cinci litere.



Poza doi. Candidatul Sasaki, la malul râului Matsukawa, a şezut şi a plâns, că nu-l asculta nimeni.
 

8 comments:

  1. trebuie neaparat sa continui cartea.
    rad si plang deopotriva. m-ai facut sa-mi fie, din nou, dor de japonia.
    e musai sa continui, te rog frumos
    multumesc

    ps - m-am emotionat atat de tare incat am omis sa-ti spun ca sunt o colega de-a inei si un mare fan de-al tau
    pup

    ReplyDelete
  2. Salut, George!

    Vezi că scrie pe panou şi ce te paşte dacă îi dai m.ie vreunui afişat.

    Dar văd că e înghesuială mare la voi. La Hiroşima, partidele din opoziţia mare (Jiminto şi sateliţii) au băgat un singur candidat şi acela "independent", alimentat pe şest, care a şi cîştigat, culmea, fără să îl cheme Oprescu. În total au fost vreo 7 pe panou. Pe cel mai aerian l-am prezentat şi eu într-un post din luna mai.

    Dar, stai! Văd că aveţi şi un candidat fără chip: Kishinami (Ganba?) din partea Partidului Săracilor (poziţia 12). Este prima dată cînd aflu de partidul ăsta. Are şi programul scris acolo: bani gratis la toată lumea.

    ReplyDelete
  3. @Anaida
    Multumesc mult de tot pentru mesaj. Imi place sa cred ca am prieteni, nu fani. :)
    Ma bucur daca ti-a placut.

    ReplyDelete
  4. @ Marius Delaepicentru
    Marius 先生
    Si langa gramezile de gunoi din Romania scrie "Aruncatul gunoiului interzis. Amenda de la 500 la 1000 de RON".
    Marturisesc ca m-am uitat pe panoul ala in diagonala si mai mult de doua trei nume, nu m-am obosit sa descifrez. Daca nu mi-ai fi atras atentia, muream si nu stiam de Partidul Saracilor. Normal ca n-are poza, Zorro e pe liste! Daca ma uit bine la cum se scrie 貧乏, al doilea caracter aduce bine rau cu Z-ul ala zgariat din varf de floreta.

    ReplyDelete
  5. Salut voios de pionier Giorgi-san.

    Oare chiar alegem cand alegem?

    In rest, ma bucur ca pot sa te salut.

    ReplyDelete
  6. @ilincaotgramesti
    Sărutăm dreapta. Şi eu mă bucur că nu m-aţi uitat.

    Eu zic că da, alegem.
    Românii îşi aleg conducătorii cum îşi alege o curvă de mâna a doua peştele: între unul care o bate cu furtunul şi altul care o arde cu țigara.

    P.S. Plecăciuni pentru "însângerare"...
    Cu balele-mi curgând pe meclă,
    Visam în taină la a voastră sfeclă.

    ReplyDelete
  7. * Hm, te-ai pus la mintea mea... M-ai induiosat si m-ai amuzat. Ce sa fac, nu ma pot vindeca de rimatita cronica.

    * Cat de sugestiv, cat de crud si cat de adevarat!

    * Uitarea? Da, ea se poate asterne.

    Tu insa iti pui sufletul si simtirea in palme si le oferi intr-un fel al tau semenilor. Pentru oamenii carora le pasa de oameni asta va alunga mereu uitarea.

    Sper ca mai ai ragazul, disponibilitatea si motivatia sa scrii si vom auzi curand despre o noua carte.

    ReplyDelete
  8. Moise san, esti cel mai mare samurai in viata :) domo arigato pentru postari.

    ReplyDelete

iertaţi-mă că nu sunt japonez/ povestiri aproape idioate