cipangu

Friday, May 18, 2012

(III) 4 mai, Universitatea Româno-Americană, convocare la Centru

The last but not the least din seria de întâlniri de pe the list, a fost la Universitatea Româno-Americană, la invitația Centrului de Studii Româno-Japoneze. O întâlnire rotundă, într-o sală rotundă. Aici, mulțumesc încă o dată editurii, cărțile au ajuns.

Despre CSRJ nu pot să zic decât că e un fel de The League of extraordinary gentlemen, dar în loc de gentleman sunt copii care par antrenați în munți, în tabere speciale, fiecare cu câte cel puțin un skill (în principiu pe limbi străine) și își zic în fiecare dimineață așa: 歳月人たず(Saigetsu hito o matazu), adică timpul nu așteaptă să crești.

Tot ce pot să sper este că după ce-și vor termina oamenii de știință damblaua cu clonatul oilor, să treacă la oameni care n-au cap doar să nu le plouă-n gât. Oameni care n-au „dușmani și valoare”. Altfel, Idiocracy o să ajungă dintr-o comedie slăbuță, un documentar horror.

Cum spuneam, câștigul acestei „cele mai recente” întoarceri (ca să nu spun ultima) au fost oameni vii și frumoși pe care i-am cunoscut și care îmi redau speranța că mai există o șansă. Pesimistul din mine însă își pune scărpinându-se în barbă două întrebări: câți dintre oamenii pe care i-am întâlnit vor rămâne în țară? Câți din cei rămași în țară vor duce până la capăt lupta cu cealaltă Românie?

sursa: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=356112231112935&set=a.161562903901203.33959.153892734668220&type=1&theater

2 comments:

  1. Comentariul meu vine un pic mai tarziu, dar abia acum am descoperit articolul.

    George san, va multumesc pentru ca ati acceptat invitatia Centrului de Japoneza si ma bucur ca am reusit si eu sa iau parte la aceasta intalnire. Mi-a facut placere sa va intalnesc si sa va ascult. De asemenea, va multumesc inca o data pentru autograf si imi reinnoiesc intentia de a va face candva o vizita la pensiunea din Ito (nu de alta, dar arata superb in poze). ^_^

    In legatura cu ultimul paragraf al articolului, eu sper ca voi face parte dintre cei care vor lua calea Japoniei intr-o buna zi. Nu stiu daca pentru a ma stabili acolo sau doar pentru o anumita perioada de timp.

    ReplyDelete
  2. @ Mariana Tanasa
    Voi v-ați înâlnit doar cu mine; eu, cu fiecare dintre voi, deci plăcerea a fost de câteva zeci de ori mai mare de partea mea...

    Oricât ai sta, fie pentru puțin, fie pentru totdeauna, îți doresc să trăiești Japonia în fiecare zi la prezent. Și la maximum.

    ReplyDelete

iertaţi-mă că nu sunt japonez/ povestiri aproape idioate