cipangu

Friday, June 8, 2012

Amintiri Chinuitoare

Am crezut pentru o clipă că acest text nu ar fi putut avea un alt titlu. Ba da. S-ar fi numit la fel de bine și „Iubire, Lacrimi și Suferință”. Sau „Iubește și iartă”. Sau „Fraze frumoase”. Sau wtf is wrong with people?

Sunt momente când am senzația că ceva îmi scapă, când tot ce am învățat nu se mai aplică, nu mai funcționează. Când oameni despre care nu credeam că există, aflu că de fapt sunt mulți și se și reproduc. Momente când nu știu unde am nimerit, dar am impresia că lumea-i un cort uriaș unde se ține o nuntă kitsch. Momente în care găsesc pe facebook pagini ca: Momente în Viață. Glasul Inimii. Iubește și Iartă. Fără Regrete. Fraze Frumoase. Amintiri Chinuitoare. Iubire, Lacrimi și Suferință. Mihai Morar. Daniel Buzdugan. Și mulți, dar… mulți.

Azi am realizat că au învins. În curând vor transforma lumea după chipul și asemănarea lor, o lume roz doar cu pui de pisică și cățeluși, cu citate făcute poze, cu glume proaste, cu cafele de dimineață și flori, cu paiete și poncife, baloane de săpun și platitudini, comentarii agramate și inimi, multe inimi. 

Nu ne mai rămâne decât să ne prindem cu toții în hora lor. Să facem fiecare câte o pagină să serbăm victoria. Perne Înăbușite. Manele Sfâșietoare. Plâns cu sughiț. Pupicei pe Boticei. Oftaturi și Suspine. Am Plâns Da´ Acu´ Mie Bine. Viol Romantic. Pantofiori, Genți și Rochițe. Vis urât. Sufăr dă mine. Dor Nestins. Of, Viața Mea. Splendoare în Oglindă. Mor dă tine, Iubire. Like și Share.

După ce toate aceste pagini vor deveni realitate (e doar o chestiune de timp), zilele când oamenii citeau cărți și mergeau la teatru, își puneau întrebări și dădeau valoare lucrurilor, toate acele zile de demult vor deveni amintiri chinuitoare. 





P.S. Paginile din paragraful al doilea sunt pe bune. Când inventam de zor la cele din al patrulea paragraf, a trebuit să renunț la trei dintre ele pentru că existau deja. Se apropie…

8 comments:

  1. Va inteleg. In zilele noastre este asa de greu sa nu ne asociem cu astfel de 'inimioare roz' si 'pupicei pe boticei' pe la diverse evenimente.

    ReplyDelete
  2. Esti tu putin pesimist astazi, sau poate o perioada grea, obositoare? Astfel de "kitch-uri" au existat din totdeauna, si totusi cine a ales cartea, teatrul, cinemateca a ramas fidel acestora si nu a cedat la "inimioare", "catelusi", "pupicei"...
    Atat doar ca procentul "nostru" este mai mic, dar constant :)

    ReplyDelete
  3. Esti tu putin pesimist astazi, sau poate o perioada grea, obositoare? Astfel de "kitch-uri" au existat din totdeauna, si totusi cine a ales cartea, teatrul, cinemateca a ramas fidel acestora si nu a cedat la "inimioare", "catelusi", "pupicei"...
    Atat doar ca procentul "nostru" este mai mic, dar constant :)

    ReplyDelete
  4. dupa ce am citit articolul am avut aceasi senzatie ca in momentul incare am citit pentru prima data dictonul " Winter is coming" ; revenind la subiect paginile tematice sunt doar varful icebergului am avut ghinionul sa fiu invitat intr-un grup in care dictonul era " toti suntem niste omani buni trebuie sa tindem spre bunatate" crede-ma George undeva acolo sunt adevarate secte care spala pe creier sute poate mi de oameni!

    ReplyDelete
  5. @Anonymous
    Nu e vorba doar de „diverse evenimente”. E un fel de a fi care te înghite...

    ReplyDelete
  6. @mmm
    Zici că suntem puțini, dar nu ne predăm? Vive la résistance!
    (Așa e, trec printr-o perioadă mai pesimistă... din ´74 încoace)

    ReplyDelete
  7. @Marius
    Am citit „toți suntem niște onani buni trebuie să tindem spre bunătate” și mă întrebam cine era bunătatea: Angelina Jolie? Micaela Schaefer?

    Să revenim. Pe principiul o mână spală pe alta, am o bănuială că ăștia se spală pe creier între ei...

    ReplyDelete
  8. Bineinteles ca au existat din totdeauna aberatiile astea. Singura diferenta e ca acum ne bombardeaza din toate partile, ca sunt vizibile!

    Si n-ai de ce sa-ti faci griji, in fond e o chestiune de alegeri, nu? N-ai cum sa-i spui unei persoane sa nu-si citeasca mizeria de horoscop din mizeria de ziar Libertatea daca pe ea asta o face sa se simta bine.

    ReplyDelete

iertaţi-mă că nu sunt japonez/ povestiri aproape idioate