cipangu

Friday, November 30, 2012

Cum am devenit cel mai hulit român din Japonia (porc & arogant)

Știrea nu e nouă, dar mă îndoiesc că s-a schimbat ceva în bine: Oficial, 150.000 de români nu știu deloc carte, iar România este țara cu cei mai multi analfabeți din Europa de Est. Potrivit unui studiu al Comisiei Europene, 40% dintre adolescenții de 15 ani sunt semianalfabeți.” Care sunt cifrele pentru diaspora? N-a stat nimeni să numere, diaspora nu contează decât când trimite bani în țară sau votează.

Cum mai ziceam într-un post mai vechi, comunitatea de români din Japonia se grupează și regrupează în tot felul de bisericuțe pe Facebook. Din când în când, mai apare un grup nou, unde se postează poze cu mâncare, cafele, citate, urări de „somnic pufos”, „pupik”, „poop”. Românește, mai glumim, mai trece timpul.
Acum câteva zile, m-am trezit într-un grup numit Fetele din Japonia, care și-a schimbat ulterior numele în Pe același drum, iar ieri în Romanasi in Tara Soarelui Rasare. Nu garantez că mâine se va numi la fel. Grupul a fost constituit, citez, <sa discutam despre cat mai multe subiecte interesante, subiecte care sa ne " ridice ",sa ne "inalte " si sa ne " zideasca ">. Adică, într-un final, poze cu mâncare, cafele, citate, urări de „somnic pufos”, „pupik”, „poop”.
Am citit câteva posturi. Cu greu. Ca de exemplu:

Jp nu pot sa spun co iubesc ,, Dar k tara imi plc f , mult <3,,,Likeee nu cred cai vro presoana care sa spuna ca nui pc jp ,, ^_^k , "Tara "”.

Am citit mai departe. Aici însă, m-am oprit:

„SE NUMESTEApropo chef de treaba nu prea am nici putere dar an schimb am ceva de facut neaparat este un festival la mine an oras orintre care eu va trebui sa reprezint rROMANia voi expune un STAND Romanesc,ceai ,si ceva desert,etc.ADRESA UNDE PUTETI VEDEA DESPRE CEI VB DACA AVETI CHEF SA VENITI.http://kokusaikouryu.web.fc2.com/ Winter Festival 2012
După care am scris și eu câteva rânduri după cum urmează:
„Dragele mele,

Probabil ar trebui să mulțumesc la rândul meu pentru invitație, deși habar n-am cum am ajuns în grup, nefiind în target. E foarte posibil să fiu exclus după acest post.
  
Ideea de a fi alături unii altora, fie și cu o vorbă, fie și doar sufletește, e frumoasă. Nu e primul grup de acest fel în care am mai fost adăugat. România și Japonia, România în Japonia, Români în Japonia, Povești de viață, viața în Japonia și altele. Cam toate începeau la fel, pline de avânt și cafele, apoi se făcea liniște.

Nevoia voastră de a comunica este și ea, firească.

Este însă absolut de neiertat nonșalanța cu care călcați în picioare cele mai elementare reguli de gramatică. Nu trebuie să participi la 際交流協 (Festival cultural internațional) ca să reprezinți România. Devii reprezentantul ei în momentul în care le spui celor din jur de unde ești. Simplul fapt că te prezinți prietenilor tăi ca fiind din România sau că educi un copil jumătate român te obligă să vorbești și să scrii corect în limba maternă.

Ziceți că ați plecat din țară din cauza oamenilor și pentru că nu primeați respectul cuvenit? Întrebați-vă cât de diferiți sunteți de oamenii pe care îi acuzați că strică România.

Dacă așa înțelegeți să vă reprezentați țara, e trist. Refuz să cred că acesta este nivelul Fetelor din Japonia.

Spuneți că iubiți România și nu mai puteți de dorul ei? Atunci scrieți corect! 

- nu se scrie iam, maș, ma, ci i-am, m-aș, m-a; 
- „â” se folosește în interiorul cuvintelor, niciodată nu apare ca prima sau ultima literă a unui cuvânt. În cazul celor compuse, dacă respectivul cuvânt de bază începea cu î, așa rămâne. Deci nu ân, âncep, âncurajări, ci în, încep, încurajări. Nu neâmplinit, reânviat, ci neîmplinit, reînviat. 
- imi f mare plc cs putem vb”  - nu ești cool dacă scrii așa, cel mult poți fi bănuită că ai un retard de vorbire. 
- nu mi-ar place, ci mi-ar plăcea 
- nu servici, ci serviciu; 
- și așa mai departe... 

Și apropo, îmi pare rău că mă repet aici, dacă tot „o ardeți” în engleză că e mai cool, vă amintesc că în limba engleză poop înseamnă căcat, deci e bine să-l evitați în formule de genul: pa, iubita, poop dulce. 

Vă las cu bine și vă doresc în continuare cafele plăcute și subiecte care să vă „ridice”, să vă „înalțe” și să vă „zidească”. (Sper, nu ca pe Ana lui Manole).”
„Şi abia plecă bătrânul... Ce mai freamăt, ce mai zbucium! Codrul clocoti de zgomot şi de arme şi de bucium.” Numele mi-a fost scrâjelit pe ostrakon, apoi m-au lapidat în piața publică. Cineva m-a făcut porc, arogant (a scris de fapt „arogat”, dar am prins ideea). Apoi din ce în ce mai multe voci din popor s-au ridicat:
 „a dat dovadă de mare aroganță”
 „a jignit în mod absolut nemotivat persoane care nu meritau asta”
„Sa plece cei care se murdaresc la gura cu gramatica...
„totusi preferabil e ca doar adminu sa de-a invite la join ca sa evitam elemente gen neam prost :)in rest e cool
„Noroc si sanatate si vezi ca unii is rautaciosi:)) le place scandalu si panarama dar le scoatem noi smecheria din cap si asa avem liniste:))) cica a fost un scandal mai inainttt pfff nu am fost ON sa prind actiuneaaa
Între timp, postul meu a fost șters și revolta înăbușită. Pentru evitarea elementelor „gen neam prost” pe viitor, s-au delegat rapid funcții de admin câtorva elemente sănătoase din organizație. Dându-mi seama că fusesem invitat la petrecerea greșită, m-am retras. Nici așa n-a fost bine. Adică cum, le-am stricat distracția, m-am „kkt” în fericirea lor și acum mă car?!

Acum grupul e pe mâini bune. Cel mai activ dintre admini, un domn hotărât și pus pe treabă rostește discursul de învestire, solemn, cu mâna pe mouse:

„Multumesc .. am experienta in organizare si vreau sa va spun ca la marlanie am toleranta zero , vreau sa fim cu adevarat romani care am plecat unde ne-a dus d-zeu cat mai departe (...)
Va rog pe cat posibil evitati sa folositi un limbaj de neam prost.. acolo da vor interveni.. va rog nu purtati de grija nimanui cum scrie daca foloseste punctuatia, daca foloseste cratima daca scrie pe dos sau invers nu asta e problema noastra.”
Am primit câteva mesaje de susținere în particular. Alții și-au dat foc la valiză dând like (sper că postul a fost șters înainte ca noua putere să fi contorizat like-urile, sau dacă da, să le ierte rătăcirea). În majoritatea lor, reacțiile au fost cam cele de mai sus. După care fiesta călcării în picioare a oricăror reguli de bun simț a continuat cu aceeași frenezie. 

Tot în particular, un om cu care am reușit să comunic normal și să fim, în mod firesc, de acord că nu suntem de acord, mi-a atras atenția că am greșit. „Adevărurile fac dușmani”, spunea el, „iar dacă deja ești conștient de asta, nu spui un adevăr care doare, decât în cazul în care vrei să îți faci dușmani. Eu le respect pe fetele astea, așa cum sunt ele. Și-au croit un viitor mai bun, fugind de sărăcie, departe de casă. Nu știu să scrie, dar știu să gătească, să danseze, să fie mame și soții bune.”

N-am avut în intenție câtuși de puțin să-mi fac dușmani. La câți prieteni am aici, puțini spre inexistenți, aș fi inconștient să-mi doresc contrariul. Dar câtă vreme nu sunt nici popă, nu candidez și nici altceva nu am de vânzare, îmi permit luxul de a spune adevărul și de a nu mă preface. Nu le contestă nimeni abilitățile (gătit, dans, mame și soții bune), dar felul în care au reacționat spune multe din păcate și despre caracter. 

Ce m-a pus cu adevărat pe gânduri e voluptatea cu care își apără bălăceala în comoditatea călduță a lui „nu știu și nici nu vreau să știu” și încăpățânarea de a nu se corecta.

Mâine e 1 Decembrie. Ziua Națională a unei țări în care, oficial, 150.000 de cetățeni nu știu deloc carte. Ziua Națională a unei țări cu cei mai multi analfabeți din Europa de Est. Ziua Națională a unei țări cu un procent de adolescenți semianalfabeți de 40%. La mulți ani, România? Nu. România, trezește-te. România, citește-te.
 
Am luat partea comunității de români din Japonia ori de câte ori am avut ocazia, fie public, în interviuri, fie în discuțiile cu prietenii din țară. Nu generalizez și nu pun etichete la grămadă, dar cu excepția câtorva oameni care merită asta, îmi este din ce în ce mai greu să o apăr. 

„I used to think the worst thing in life was to end up all alone. It's not. The worst thing in life is ending up with people who make you feel all alone.”
Lance Clayton (Robin Williams) – World´s Greatest Dad, 2009




64 comments:

  1. Fara sa ajung in Japonia, am si eu aceeasi idiosincrazie fata de felul penibil in care se "socializeaza" in scris . Imi duc si eu cruciada pentru un respect fata de limba si ma lovesc si eu de reactii artagoase si ofuscate, gen "cine ma cred"? sau "daca sunt cumva profa de romana sa dau lectii altora"? etc Altii vin cu prostii de genul "continutul conteaza, nu forma" ....mai ca i-as intreba la ce mama naibii mai folosim cuvinte in general, daca nu conteaza regulile dupa care se impletesc ele!In viziunea unor astfel de tembeli, sa tii la forma in care scrii e un fel de ...superficialitate, monser! Lumea cu fundu-n sus, ce mai!
    Si, din nou, (si)din aceasta cauza, ma regasesc cu totul in acest ultim citat al lui Robin Williams...

    ReplyDelete
    Replies
    1. E superficial să ții la forma la care scrii. Dacă nici ăsta nu-i sfârștul lumii, atunci ce-ar mai putea să fie?

      Delete
    2. Da sint de acord cu ce ai scris .Ai dreptate an felul tau,dar nu uita:greselile de tipar sant facute de multe ori si din cauza defectiilor tehnice etc. NU ma cred nici Desteapta nici Fara bun simt Nici frumoasa nici bogata nici saraca si nici proasta. Din pacate noi care santem aici la atata departare poate respectam,vorbim etc.Daca tot tii la corectitudine gramatica si multe altele.,Chiar te rog scrie ceva si pentru Primariile din tara care an mare parte Gresesc Certificatele De Nastere ,certificate de casatorie si multe altele,Sau cei care tiparesc atatea carti renumite cu mii si mii de greseli de tipar.Sant sigura ca si aici sant greseli Chiar te rog sa ma corectezi,nu ma supar Consider ca mam intors in Anii de scoala si ma corecteaza Fostul meu Profesor de Limba Romana,Care Ne punea la colt Cand nu eram pregatiti cu temele,Faceam greseli de ortografie sau cacofonie.CHiar asa tocmai eu om atat de simplu am ajuns sa fiu publicata Ca fiind analfabeta De UN asa mare scriitor e ceva de care ar trebui sa fiu mandra oare Ca o persoana analfabeta Cosiderata de tine este luata an cosiderare de un om cult ca tine.NU te cunosc personal Si nu ma cunosti.Nu iti stiu NUmele adevarat Dar daca asta este numele tau adevarat Crestin Romanesc Cred ca ar trebui In LOc De George Gheorghe. Ce sa fac asa cred eu ca este corect in limba Romana.Atat stiu atata scriu.Fiecare candeste diferit, multi intelepti fac greseli .Dar mai putini oameni analfabeti si cu greseli sant un exemplu pentru alti....

      Delete
    3. Sper ca nici odata sa nu fie adevarat dar daca va fi asa cum spun Profetii Sa se scufunde Japonia singura persoana care va fi salvata de Romania si Oamenii bogati in cultura sau de arca lui NOe vei fi tu Pentru ca esti singurul care lupti impotriva greselilor si a analfabetismului si poate au sansa sa scape si cei care te sustine.

      Delete
    4. Sigur ti se va face Monument Pe care Va fi scris George Moise UN om DEvotat Tarii si Inernetului FAce book etc Care a Facut La fel Ca Tatele care stau La barfa Pe Santuri Asa esti si tu considerat de mine O tata care STa la barfa nu pesant Ca sa dezvoltat ROmania Pe net Face book si Bloguri.Un Om CULT SCrie pe o foae alba Fara calculator si BIBLioteca LAnga el .In JUngla cu un pix si o foae sa vedem ce carte fa fi publicata de tine >> Atunci vei fi antradevar un Mare erou al romaniei

      Delete
    5. Absolut dementiale comentariile acestea trei! Nici ca se putea o ilustrare mai buna pentru ce ai scris in postare. :D

      Delete
    6. FIIND analfabeta am nevoe de explicatiile cuvintelor.SI asa mia mai venit O idee geniala .Moise cred ca va trebui sa te numesc papagalul de pe net face book si peste tot ca ai ajuns mare scriitor si renumit repetand din Carti si ce scriu altii Hai sa vad scris si eu ceva gandit de tine nu asa ca papagalii ci ca un adevarat scriitor cult. Atunci voi scrie si eu corect si iti voi da dretate pana atunci nu esti decat tata de pe sant la barfa papagal ,paparatzi.si daca imi mai vine vreo idee si vrei sa isti transmit spune cami fac timp si pt asta.

      Delete
    7. Daca tot scrii de toate .Uite scrie si ceva real .Cu multi ani in urma mergand in vizita spre Romania an avion am avut parte sa ascult o Romanca care venise la munca in japonia a vorbit tot drumul cai desteapta stie engleza perfect a facut nu stiu cate facultati si asa mai departe era Bucuresteanaca.Dupa Ore in sir de zbor Am avut o escala intro tara unde am asteptat urmatorul zbor spre Romania in timpul asteptarii Venise un Arab cu o intrebareIn engleza binenteles .STiti cumva in ce parte rasare Soarele ?La care BUcuresteanaca Mare desteapta cu Facultati multe si vezi doamne stiind engleza la perfect Ia aratat nu stiu ce poarta de ambarcare .Saracul Arab Sa dus an Fata portii si-a ridicat mainile in sus si sa rugat .Dupa care Romanca zice. Astai dus se roaga sa ramana aici nu vrea sa plece in miratele lui ?Uf doamne a ajuns toti tontii sa faca facultati dar au in cap numai Tarate Spusese o Batranica Care a fost atenta la discutie. Dupa care romanca infuriata .Ce vrea baba asta care nu are decat 4 clase??E A eu doar 4 Clase daar BUne??Nu 20 si ca tine plini de Laturi.A fost foarte jenant Dupa care sa facut liniste si fiecare sia vazut de drum .Urmatorul Zbor acea batrana sa nimerit chiar langa acea fata Care se dadea mare culta dar a puso batrana la punct probabil eu am pierdut firul.Cazand in visul ca ajung acasa .

      Delete
    8. Am si eu o intrebare.La care vreau raspuns De la Domnul George Moise.Daca cineva care este jignit,si atatacat de ceia ce scrii despre el si postezi anumite lucruri despre el sar sinucide pentru ca se simte ijimetat de tine.Ai scrie si atunci fericit si ai posta anumite lucruri ca ai reusit sa faci pe cineva sa se sinucida din cauza asta???Sa nu uitam ca ar putea fi posibil si un asemenea caz.Si eu chiar nu mias dori sa se intaple.Tu ce parere ai???Sau din ura se pot face si crime.ai fi deacord cu lucrul asta.Eu nu in nici un caz si sant sigura ca nici alti nu sar bucura de asta.

      Delete
    9. Da....E adevarat ca si celor mai puternici li se intampla cateodata sa clacheze .Si chiar pentru lucruri marunte.Dar,hai sa fim seriosi!Nimeni nu traieste cu impresia ca viata lui se "invarte in jurul cozii lui "nea George"si al prietenilor lui.Sau daca trec sau nu,testul lor la limba romana.Sa nu uitam ca suntem romanii si suntem tabaciti.Ca de....."sportul national" al nostru,al roamanilor e sa aruncam cu "poop"-uri unii in alti!Tot eu,anonima zambitoare!Asa ca...nea Iaco Bina ,fugi repede si i-ati pastilele,caci nu vreau sa faci un atac si sa te am pe constiinta:))))))Sper ca ti-am lasat multe de corectat!

      Delete
    10. Din nefericire nu sant printre cele care a folosit cuvantul poopuri .Eu sincera sa fiu urasc modul asta cu pupatu sn romania si prin alte tari an europa .Si chiar pe face book si personal cand ma antalnesc cu romani deai nostri evit pupaturile mi se pare oribil si sa aud si sa vad dar nu am zis nimanui cami place sau nu.In schimb evit sa fac lucrul asta si sa-l scriu .NIci nu stii cine a fost poate prins an acel grup asa ca soarecele in capcana .Si cine nare suflet nare sau are inima inghetata.Ce sa mai vb asta e Bucurate de suferinta altora fii fericit ca reusesti sa devii celebru dandule an cap cu versurile tale.Cand ai putea cu vorbe bune intradevar sa Faci omul sa se corecteze nu provoci decat ura si suferinta.Este si asta un Mod de a trai. Ce sa zic bafta.DAR NU UITA Iti va gasi cineva SI ac Pt CojoculTau.Eu imi vad de cioburile mele ,si uneori din cioburi reusesc sa construiesc si DIAMANTE>

      Delete
    11. Am intrat din greseala in acel grup asta e trece,am iesit nu pentru corectarile gramaticale ci din motivul ca nu era pic de respect si pentru ca numi place sa vorbesc si sa vad scris ceva POliporcos,,UUurasc Mahalagia, Si gramatica este f importanta Dar inainte de toate sa stim sa rtespectam si sa nu vb Ca in mahala.Voi incerca sa recapitulez gramatica sa nu mai fac greseli dar nu pentru george .Asa ca sa discut cu oamenii care stiu sa respecte ,oamenii care merita sa scrii si sa vb corect cu ei.si in primul rind pt mine si fostii nostri poeti ,scriitori de demult,Ca unii din generatia asta stiu doar sa-pateze onoarea celor din trecut...

      Delete
    12. Si apropo de pastile Suferinta Nu poate fi vindecata cu Pastile.Cred ca ar fi bine sa stearga TOtul Din ce a postat pentru ca si el este tot roman cu toate ca-si cere scuze ca nu ii japonez El sustine ca iubeste romania si tine sa vb corect >Atunci nu BArfi Semenii tai ajutai cu vb frumoase ca sigur vei reusi sai faci sa se schimbe in bine NU asa sa Postezi ca sint analfabeti,, Mare pacat,

      Delete
    13. Injuratul dupa ce te loveste reduce durerea cu 50%......:))glumesc! Faceti din nimic un "capat de lume"!Nu e nici prima si cu siguranta nici ultima cearta din comunitatea romanilor din Japonia.Fiecare are propiu lui "poop".In care ,din pacate,cateodata ne bagam pana la gat!Eu va urez la toti:O viata frumoasa si fara regrete!Si ce sa va las eu ca testament?....... Intrebari idioate: 1.Te-ai vopsit?
      -Nu,mi se schimba blana.
      2.Ai cazut?
      -Nu.Am vazut un fir de praf si am vrut sa-l miros.
      3.Stii ceva?
      -Nu,capul meu a fost mereu gol.
      4.Te-ai lovit rau?
      -Nu,m-am lovit bine.
      5.Dormi?
      -Nu,ma pregateam sa mor.
      6.Plangi?
      -Nu,dar mi-e lene sa ma pis pe partea cealalta.anonima zambareata:))))

      Delete
    14. :))) deci nu am rezistat să citesc mai mult de 2 comentarii ale acestei Anonymous. Mă blochez când pune inițială din 2 în 2 cuvinte și scrie "în" - "an". Mesajul se pierde, sincer. Stimată doamnă/domnișoară vă rog scuturați-vă de rușinea în care vă bălăciți și rugați-l pe băiatul ăsta să vă șteargă comentariile că mai am puțin și plâng de rușine.

      Delete
  2. In vreme ce inteleg (intrucitva) reactia "jignitilor" (necesita oarece fortitudine morala sa te ridici pe doua picioare si sa admiti ca esti in defect - denial-ul, chiar fata de sine, e caldut si confortabil ca mocirla godacilor incalzita de soare) - ma intristeaza mai mult raspunsul partilor IN-direct implicate. La fel ca si-n cazul bully-ing-ului, non-reactia incurajeaza comportamentul nedorit. Aceleasi dame care-si expun dezinvolt si uneori violent incultura n-ar iesi din casa cu aceeasi nepasare fata de aspectul fizic - de ce?? Regresam catre "animal", unde e suficient sa asiguram supravietuirea individuala si a speciei in timp ce componenta intelectuala devine facultativa? O sa urmaresc cu interes sa vad daca dupa "poop" urmeaza "ham"...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu e vorba doar de o susținere prin non-reacție, e mândrie de-a binelea.
      Am încercat și eu în comentarii comparația scris - aspect fizic: când ieși pe stradă ai haine curate, ai făcut duș înainte? N-a mers.

      Delete
  3. cartea n-am gasit-o , e book n-am da` articolul l-am citit de-a fir a par de doua ori. normal ca esti arogant si agasant, numai daca te judec dupa fotografia de la post si incer sa-mi imaginez ce fel de om esti!!!;)) una peste alta, ma felicit ca am plecat de-acolo.imi place teribil sa merg in vizita, odata la 5 ani, mia mult nu ma lasa jebu`.
    La multi ani de 1 Decembrie! Maica tara te asteapta cu bratele incrucisate!;))
    v.shibata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dragă V. Shibata,
      Să nu citești cărți, nici e-book-uri, citește doar articole și nu înțelege nimic. Uită-te doar la poze și imaginează-ți ce oameni sunt ce care apar acolo. Uită-te doar la afișe și încearcă să-ți imaginezi cam despre ce e vorba în film. Nu știu cum te vrea „jebu´”, dar dacă o ții tot așa, o să fii cum te vrea maica ta țară.
      https://www.youtube.com/watch?v=Zbp9z-8pX-Q

      Delete
  4. Scandalul de mai devreme cred ca fusese provocat de mine, din greseala, am promis sa nu mai fac.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Care scandal și care tine?

      Delete
    2. Pffff, ce tare m-ai luat. De mine, una care din când în când se răsvrăteşte, pe care o dor ochii când încearcă să citească ce scriu unele, altele, în grupurile alea, grupuri în care cică dacă nu eşti membru nu exişti. Cât despre scandalul de care am pomenit, a pornit de la faptul că am spus că suntem în primul rând români ceea ce ar trebui să ne facă să scriem româneşte nu japoneză. Pe urmă citind alt post, am avut o supărare şi mai mare, dar asta în altă poveste.

      Delete
    3. N-am știut cine ești (nu știu nici acum, de altfel, mare lucru). Am intrat pe blogul tău și mi-a apărut asta: „Nu există nicio postare”. De asta te-am luat „tare”. Nu știam nici despre scandal. Care e cealaltă supărare?

      Delete
    4. Eu nu am blog, nu mă pricep a scrie aşa frumos ca tine. Cealaltă supărare este ipocrizia unor români din Japonia. Pe 29 Noiembrie cineva hulea România, de la strămoşi si până atunci. Pe 1 Decembrie arbora drapelul. Peste noapte se trezise patriotismul din ea, sau poate îl scosese de la naftalină. Şi ca ea sunt multe, şi cel mai rău e că se înmultesc. Nu etichetez pe nimeni, anul trecut te-ai supărat când am facut-o, dar uneori mă doare când văd cât de ipocriţi au ajuns unii dintre noi.

      Delete
    5. Nu poți fi patriot 24/24. Sau poate își vărsa oful în familie, în rest, e cu drapelul sus.
      Scrie. Dacă n-o faci, n-ai de unde să știi ce și cum iese.
      De ipocrizie suferim toți. Politețea e doar una din forme.

      Delete
    6. De ipocrizie suferim toți. Politețea e doar una din forme. - frumoasă vorbă, pot să te citez?

      Delete
  5. Din pacate nonvalorile sunt mult mai promovate decat ceea ce este valoros cu adevarat. Nu e o rusine sa nu cunosti, dar e extrem de rusinos sa te mandresti cu nestiinta si sa nu vrei sa inveti. Au ramas putini cei care vor sa se autodepasesca si sunt multi cei care se razvratesc impotriva culturii, frumosului, moralitatii, etc. Felicitari pentru initiativa de a corecta si pt articolul care ilustreaza cruda realitate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu e de condamnat greșeala în sine, cu toții mai scăpăm câte o dudă în scris. Să persiști și să mai fii și mândru de asta, da, e jenant.

      Delete
  6. Complex de superioritateDecember 1, 2012 at 3:19 AM

    Ti-a zis bine omul cu care ai ajuns sa ai o discutie din acel grup, nu stiu sa scrie, dar stiu sa gateasca, si asa mai departe.
    Tu judeci omul dupa educatie/cultura, altu poate te judeca ca ai un neg pe fata sau un muc in nas, concluzia e ca unii sufera de un complex de superioritate si se arunca in multimea proasta cu o tampenie din asta.
    Am intalnit si eu specimene obsedate de gramatica, forumisti,admini de forum... care au un prieten, laba, dreapta sau stanga, atat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Citește comentariul lui Deco+Relooking.

      Delete
  7. Tocmai am terminat de citit articolul si mi-a trecut prin minte un proverb auzit de la mama 'Nu te pune cu prostul, ca are mintea odihnita!'.

    Din pacate asta este situatia Romanilor! Aroganta este o mare problema, fiecare se crede mai destept decat celalalt si nu stiu sa foloseasca critica in mod constructiv.

    Toata lumea spune ca ne fac 'tiganii' de rusine in strainatate, dar nimeni nu isi vede de lungul nasului. Da este adevarat ca si ei ne fac de rusine, dar comportarea acestor grupari care nici macar nu stiu sa scrie si vor sa ne reprezinte in Japonia sunt mult mai rusinoase!!!
    Pote era mai bine sa ramai in gruparea lor si sa le dai cateva lectii de Limba Romana!!!

    ReplyDelete
  8. M-am zgribulit pur și simplu.

    Mă sufoc atunci când vine vorba despre atitudinea față de învățătură, față de cunoaștere.

    Am 59 de ani. Când eram mică stăteam mult la țară la bunica mea, într-un colț de țară care nici astăzi nu este prea dezvoltat. Și totuși...

    Mamuca mea avea o vârstă venerabilă și era analfabetă. A fost foarte bucuroasă când s-a ajuns cu alfabetizarea și la casa ei și a fost foarte fericită că de-atunci nu a mai pus degetul unde trebuia să semn eze ci a putu scrie câteva litere.

    Se știe că prostul nu e prost destul dacă nu e și fudul.

    Oamenii sunt rezultatul propriilor opțiuni. Dacă ar fi avut cea mai mică pornire să-nvețe persoanele respective ar fi învățat.

    Ai grijă de tine și de sufletul tău George. Când oamenii nu-ți sunt îndeajuns de prieteni ai stelele, ai cărțile, ai vietățile...Lasă-i să se îndepărteze de tine, rămâi unde ești și-așteaptă și cei care ți se potrivesc te vor găsi. Din partea mea la mulți ani omule, la mulți ani române.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc mult! Mesajul a venit la timp, începusem să am mustrări de conștiință. La mulți ani.

      Delete
  9. Erată: a se citi să semneze în loc de "să semn eze" și a putut în loc de "a putu"

    ReplyDelete
  10. salutare!! te citesc de ceva vreme si mai aud de tine din cand in cand. Nu te cunosc si nu stiu ce fel de persoana esti, dar, sincer, cred ca ai la dispozitie foarte mult timp. Ceea ce, de ce nu, e un lucru minunat!!! (trebuie sa recunosc chiar ca sunt putin invidioasa, asta in conditiile in care timpul meu este impartit intre cursuri la facultate, scrierea unei teze de masterat, serviciu si putinele distractii alaturi de prieteni). Sau poate ca tu esti doar in cautare de subiecte de senzatie pentru blogul tau si poate pentru o eventuala carte. Daca este asa, eu iti urez succes de pe acuma.

    Ce vreau sa-ti spun este ca sunt si romani pe-aici care nu au timp sa-si puna probleme existentiale de genul de ce fetele din Japonia scriu agramat etc... avem lucruri mai bune de facut! (sau poate doar mai necesare). Si eu din cand in cand intru in contact cu comunitatea romaneasca din Japonia, pe plan personal sau profesional, dar niciodata nu mi-am permit sa jignesc pe cineva pentru felul in care se exprima sau scrie. Daca am considerat ca e ceva in neregula, mi-am pastrat parerile doar ptr mine.

    Nu am pretentia sa ma erijez intr-un aparator al comunitatii romanesti, pana la urma ce conteza cine are dreptate sau nu, daca cineva face greseli gramaticale, cu ce ma afecteaza asta pe mine?? La urma urmei am venit in Japonia ca sa invat ceva nou, sa cunosc oameni noi, sa vad cum traiesc si gandesc oamenii din alte tari - nu doar japonezi,ci si alti straini. Ma intreb de ce tu trebuie sa te cramponezi atat de tare de Romania si de romani, de ce te uiti in curtea vecinului si te intereseza ce face el...

    Iti inteleg preocuparea doar ca subiect pentru blog sau carte, la orice alt nivel consider ca-ti pierzi timpul de pomana pe-aici si e pacat. Ai atatea lucruri frumoase de facut si de vazut.

    Noroc si virtute!!! (ca sa inchei asa, ca pe vremuri)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dragă A., masterand, om al muncii, tânără văduvită de timp,

      Ar trebui încă de la început să-ți mulțumesc pentru că mă citești și mi-ai și răspuns, în condițiile în care ai o agendă atât de precisă, după cum ții să precizezi în nu mai puțin de 4 (patru) referiri la factorul timp, pe care tu nu-l ai, iar eu, după cum mă suspectezi, l-aș deține în cantități care-mi justifică neprețuirea și risipirea lui.

      Îți mulțumesc, sincer, că în cazul meu nu ți-ai ținut părerea pentru tine.

      Am trăi, cu siguranță, într-o lume mai bună, dacă:
      - am putea face și vedea doar lucruri frumoase;
      - eu n-aș mai jigni pe nimeni, sau rândurile mele n-ar mai etichetate atât de ușor drept jigniri;
      - nici tu, la rândul tău, nu te-ai fi uitat în ograda mea să vezi ce iarbă grasă crește și în cât timp mă lăfăi;
      - absolvenții de master ar fi protejați de o bulă specială de fericire pentru tot restul vieții, în care să-și țină părerile pentru ei și unde să nu fie afectați de o majoritate agramată;
      - ți-ai asuma o identitate când îți exprimi o părere.

      Multă baftă la teza de masterat și la doctoratul care urmează!

      Delete
    2. Draga Moise

      Iti multumesc si eu ca mi-ai raspuns si ca te-ai abtinut de a ma ataca prea tare. aa, si sa nu uit: incantata de cunostinta!!! ma numesc Mihaela.

      Precum ti-ai dat seama, am intrat aici sa comentez ca sa ma aflu si eu in treaba, nu pentru ca as avea cu adevarat ceva de spus cu privire la chestiunea in cauza sau, Doamne fereste (Ntz!!) pentru ca as vrea sa iau apararea cuiva.

      Si, pentru ca e sub demnitatea mea sa arunc cu noroi in cei mai putin inzestrati cu arta vorbirii si a scrisului (adica nu vreau sa fiu "un rege chior in tara orbilor"), mai intru pe aici sa ma iau la o tranta amicala cu tine (hahah). Sper sa nu mi-o iei in nume de rau. Stiu ca nu esti rau intentionat, dar nah, trebuie sa-ti zica si tie cineva ceva, nu?

      Scuze ca din lipsa unei distractii mai copioase in pauzele de scris la teza ma uit peste gard in ograda ta si te invidiez pentru belsugul de timp si, poate, si belsugul de distractii in care te scalzi. Hahahah! ca de pilda scosul din minti al unor doamne casnice si serioase

      Delete
    3. Încântat de cunoștință.

      Delete
  11. Asa prieteni de arme suntem, Marcele...?! Doar ma stii cat de mult imi plac femeile, mai ales alea tute (tute, da' multe)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Constanțo, s-avem pardon. Mie-mi plac femeile. Numa´ asta nu se spusese despre mine, c-aș fi misogin. Care uite ce e: „Un misogin este un bărbat care urăște femeile la fel de mult pe cât se urăsc ele între ele." (Henry Louis Mencken)

      Delete
    2. geniala! :-)
      draga george moise, o incurajare din belgia, dupa o aterizare intimplatoare pe aici: vezi-ti de treaba ta asa cum o intelegi tu, ca o intelegi bine! lasa mustrarile de constiinta deoparte, la fel ca si pe corul gistelor agramate, si mergi spre esential! o sa revin sa te citesc, ca scrii bine ;-)

      Delete
  12. Inca ceva: asta zici ca e povestea mea si a Forumului Loteristilor. Leita, identica si la fel.

    ReplyDelete
  13. De multe ori este o lupta intre lene si prostie. Lene sa se corecteze sau sa studieze chit ca nu intelege adanc gramatica pentru ca nu e inclinat spre asa ceva si prostie pentru ca nimeni nu a avut pretentii de la ei la ora de romana. Gramatica daca nu o intelegi o poti exersa si/sau citi, iti poti face reguli cu care poti retine lucrurile care-ti sunt dificile sau sa inlocuiesti cuvintele pe care nu le cunosti. A scrie corect mi se pare la fel de relevant ca si spalatul pe ochi si dinti dimineata. Nu ma intereseaza ce lucrezi si in ce ape te scalzi, este vorba doar de respectul tau pentru tine si pentru limba care se vorbeste in tara ta. Insa cum cartile sunt pe moarte sau corectate tot de agramati, cred totusi ca pretentiile noastre sunt deja exagerate :))

    ReplyDelete
  14. "vă amintesc că în limba engleză poop înseamnă căcat, deci e bine să-l evitați în formule de genul: pa, iubita, poop dulce". :)))))))))))))))))

    ReplyDelete
  15. "vă amintesc că în limba engleză poop înseamnă căcat, deci e bine să-l evitați în formule de genul: pa, iubita, poop dulce". :)))))))))))

    ReplyDelete
  16. Buuna George,sunt Ana Kitano si cred ca am fost daca nu singura printre putinii sustinatori la ceea ce ai scris...dupa cenzurarea ta am incercat sa explic situatia ,incercand sa vorbesc pe limba fetelor din Japonia ..sa explic ca scriitura ta a fost foarte frumoasa si ca nu-i ok sa linsezi un om care are ceva de spus si mai ales care stie sa manuiasca cuvintele atat de frumos..DAR ,mi-am dat seama ca ma lupt ca Don Quijote cu morile de vant..mie nu-mi place cenzura asa ca am iesit rapid din grup deoarece principiile mele sunt mult mai importante decat o mana de `prietene`...Chestia este ca romanii au devenit niste ignoranti..dam in cap valorilor si aplaudam retardatii..ne degradam ,ne batem joc de valorile nationale..(de ex. nu stiu ce inima poti sa ai daca huidui atunci cand se canta imnul natinal)...dupa povestea din vara cu suspendarea presedintelui si toate manevrele facute sub apauzele frenetice ale multor romanii mi-am dat seama ca ne meritam soarta ..de aceea incerc sa-mi apropii roamnii cu care vorbesc aceiasi limba..mi-a placut enorm semnalul tau le alarma!...sa stii ca sunt multi romani in Japonia care gandeste ca mine de aceia pt ei merita sa continui cu condeiul tau critic..multa bafta!

    ReplyDelete
  17. Scuze pt. `aplauze` si am articulat aiurea `romanii`..corecteaza tu te rog!..asta-i invatatura de minte ca pe viitor sa recitesc ce scriu inainte de a da `publish`...`Ana Kitano

    ReplyDelete
  18. Oh, muma mea! Ma ustura. AceIasi limba, multi gandeSTE, de aceIa merita. Puncte, puncte, dracu' sa le ia de puncte. Pooooop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valeu, maica!! (ca sa incep in acelasi ton!

      Ma ustura si pe mine ochii ptr ca tocmai mi te-am imaginat ca pe o donsoara de pension, scrobita si intepata, cu buzele tuguiate, care se ataca imediat la cea mai mica greseala, pe care nu o rateaza nici moarta! parol, monser!

      Stiu ca tu nu concepi asa ceva, dar uneori cand vorbesti sau scrii repede cuvintele se insira ca margelele pe ata si uneori se mai produc si dezacorduri involuntare. Se intampla si unora cu mai multa carte, asa ca nu te ingrijora! Dar daca tie nu ti se intampla niciodata, poate atunci chiar trebuie sa-ti faci griji. uite-asa!

      Delete
    2. Esti adorabila!Cu tot respectul,anonima zambareata!:))))))

      Delete
  19. Multumesc!Multumesc pentru ca m-ai facut sa rad!:)))))In special cand ti am citit titlul!Sincer ...."I-a uitativa voi ce "tare"sunt eu in comparatie cu niste femeii dintr-un grup din Japonia",ar fii fost un titlu mai potrivit!Stii zicala aia:"un chior este rege in tara orbilor"?Stii ca procentul de analfabetii e Mai mare in Japonia decat in Romani?Si cand am scris Japonia nu m-am referit la romanii din Japonia ci la japonezi.Apreciez un om care stie sa scrie corect in limba materna la fel de mult ca o bucatareasa buna(care e buna in meseria ei).Dar daca "nestiinta"unora o privesc cu indulgenta,nevoia unora de "a fii rege in tara orbilor",nu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. De unde dracu' apreciezi tu, asta de mai sus, un om "care stie sa scrie corect in limba materna" atata vreme cat tu insuti (sau insati, ca la cata anonimitate te caracterizeaza nu mai stiu ce si cum esti) habar nu ai de gramatica?! Crezi ca esti departe de analfabetii aia de care pomenesti stramb si cu litere mancate mai sus? Nu esti, bibicule. Ranjesti sub anonimat ca oaia la drobul de sare. Nivelul de inteligenta fiind acelasi, nu am gasit alta comparatie.

      Delete
    2. :)))))Scuz-ma ,ca am uitat sa iti las C.V.-ul.Poate in el ai fii gasit mai multe greseli spre satifacerea ta sau poate ti-ai fii dat seama ca "nu e dracul asa negru". Cauta in dictionar sa vezi ce inseamna "a aprecia".Si poate iti vei da seama ca nu e nevoie sa fii cel mai bun la ceva,ca sa apreciez un alt om(care e bun la acel ceva).Eu pot "trai" cu greselele mele si poate prin comentariul meu am demonstrat ca mai am de invatat.Dar tu poti trai cu ale tale?Tu ce ai demonstrat?..........rautatea?Oriunde in lumea asta cand te prezinti ca roman,nimeni nu iti da test la gramatica limbii romane,dar la "ceei 7ani de acasa",da!O zi buna !

      Delete
  20. Anonima zambareata da din coada ca o Rata, Din nefericire Rata reata; )))cred ca ai ratoi nu-i rata...E la Moda asta-i viata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astept si traducerea!.....ca sa ma prind!:)))))))

      Delete
  21. Din cate tin eu minte si cuvantul "servici" exista; si anume "servici de cafea/ceai/", ala cu cescute, ceainic si zaharnita :P (Desi 1. nu sunt igura daca si dupa noul DOOM mai e; si 2. banuiesc ca nu la aia se refereau fetele. :P

    ReplyDelete
  22. Citesc articolul si comentariile pe 25 Decembrie, de Craciun. Am de facut un singur comentariu: EPIC!

    ReplyDelete
  23. Perioada sarbatorilor ne face pe noi,romani plecati din tara,sa "rasfoim" netul.Si uite asa,din "clik" in "clik" am reajuns din nou aici.E trist sa vad ca pe zi ce trece se inmultesc ceei care iti "aplauda fapta".Blogul tau si altele de acelas gen ma face pe mine o mincinoasa.In fata cui?In fata japonezilor carora le vorbesc de Romania si romanii.In fata copiilor japonezii carora le predau despre Romania si romani.Da,am gasit niste "idotii" care vor sa imi auda "incultura" si se pare ca spre norocul meu,bine ca nu le vorbesc(scriu)in limba romana :)))).Am fost intrebata de prietenele mele,care in acelasi timp sunt si "fanele" tale:de ce ma incapatanez sa le tin apararea acestor fete,desi nu le cunosc si nu am nici o treaba cu ele?"Chiar am primit si un link cu un interviu de al tau ,din care probabil trebuiea sa imi dau seama ,pe cine mi-am "permis" sa il numesc "actipild".Da,adauga la "porc,arogant..."desi eu nu te consider nici una din ele...ci doar "actipil":))).Eu, personal nu te cunosc si nici nu ma numar printre persoanele care te "huiduiesc" ci doar iti condamn "fapta"si iti atrag si tie atentia ca gresesti..Ca desi acele fete poate ne fac de ras cu gresele lor(si numai ele,si noi gresim uneori),si tu ne-ai facut de ras cu "comportamentul" tau.Rusinea nu este doar a lor sau a ta,ci a noastra a tuturor.Daca nu v-ati dat seama pana acum,"vorba" se duce si chiar daca ne place sau nu,chiar daca facem sau nu parte dint-un grup de pe net sau nu,toti "platim"pentru greseala unuia.Pentru ca ,asta e adevarul:Romani plecati din tara ,platesc pentru reputatia romanilor, nicidecum ceei din tara.Eu in Japonia am cunosc multi oameni extraordinari(romani).Nu stiu cat te bine stiu sa scrie in limba romana,dar prin faptele lor si felul lor de a fii ne fac mandrii.Si pentru ei si pentru copii nostrii voi lua mereu apararea comunitati romanilor din Japonia si a romanilor in general.Chiar daca sunt constienta de "uscaturi"("orice padure isi are uscaturile ei"),si de faptul ca bunul simt nu pute ca besina unuia si nici nu face "ecou".Poate ar trebui sa invatam ceva de la japonezii pe care ii tot laudam.Sa dam foc la "uscaturi"in secret si sa scoatem in evidenta(majoritatea de altfel) bun simt si ce e mai bun la noi,romani.O viata frumoasa si fara regrete!anonima zambitoare sau zambareata...cum vreti voi

    ReplyDelete
  24. Domnule George Moise,presupun ca nu te-ai intrebat de ce sint multi-din pacate prea multi- oamneni care nu stiu sa scrie corect in limba materna.
    Motive? Sistemul aberant de invatamint,situatia familiala si cite alte,inca.
    Nu-mi inchipui ca ,dupa ce le-ai facut aceasta analiza gramaticala,cei din grupul de care spui au stiut sa scrie corect.Instant.In schimb s-au simtit jigniti-se vad reactiile.Si inclin sa cred,ca nu acesta a fost scopul.
    Poate,daca ai continua sa comentezi la ei ,civilizat,s-ar putea sa-i ajute-in masura in care iti vor mai accepta comentariile.

    Cu stima,
    Alexandru.

    ReplyDelete
  25. Da...!D-ul George(actipil:)) )NU A GRESIT cand le-a atras atentia fetelor: sa nu ne batem joc de limba romana si sa facem macar un efort minim.Dar A GRESIT in momentul in care a vrut sa scoata in evidenta un "poop" al comunitatii romane din Japonia.Si cand o persoana face o balada despre el....spune multe despre caracterul lui,nu?Dar sa gresesti e omeneste,din cand in cand!:)))
    Dar nu am reintrat din nou aici sa ii fac morala lui George Moise ci vreau sa va vorbesc despre Comunitatea romanilor din Japonia.Si ce e ea ca un intreg si de ce,daca nu o respectam,macar din cand in cand sa ii dam dreptul de a avea "poop"-ul ei.
    Cu toti stim,caci atunci cand se cauta un vinovat pentru reputatia rea a romanilor,diaspora devine un "sac de box".Si ce nu inteleg eu?De ce comunitatea romanilor din Japonia are prioritate in aceea lista?Caci desi comunitatea noastra de aici are "poop"-urile ei,nu cred ca ne vedeti la stiri cu lucruri grave(ca am furat ca am dat in cap......),chiar dinpotriva la "capitolul" asta suntem aproape inexistentii.In ultimii ani,s-a observat o inbunatatire majora a relatiilor dintre Romania si Japonia.Cred ca si un om de la Coprala (nu vreau sa jicnesc pe nimeni),a auzit de donatiile japonezilor pentru Romnaia.Si cred ca ceea mai mare e donatia pentru spitale.Donatie de care profita toti romani.Va intreb?Aveti impresia ca japonezii s-au trezit intr-o dimineata si au inceput sa ajute Romania ,ca asa au visat cu o seara in urma?Aveti impresia ca au pus degetul la intamplare si au nimerit Romania?Sau poate ca au facut un bingo si Romania a tras biletul cel mare?Cu siguranta:NU!Toate astea sunt rezultatul "munci",romanilor din Japonia,care ne fac mandrii prin faptele lor si prin felul lor de a fii.Uni cu lucuri marete,altii cu lucruri marunte;dar care au aceeasi efect .Poate o sa va mirati,dar simplul fapt de a oferi scaunul unei batrane intr-un abutobuz sau tren,are importanta.Pentru ca data viitoare cand aceei oameni vor intalni un roman cu "poop"-uri,va zice:"nu sunt toti la fel" si nu e ceva care ii caracterizeaza pe toti.De unde vin bani pentru donatii?DA....din buzunarele japonezilor,dar nu numai!Banii pentru donatii vin din donatii si din taxe.Donatii la care participa si romani din Japonia si taxe (care ceei de aici,stiu cat sunt de mari),le platim toti romanii din Japonia fie ca neconvine sau nu.O singura data comunitatea romanilor din Japonia a cerut sprijinul Romaniei,stim cu toti cand si de ce .Si mai stim cu toti ce s-a intamplat atunci.Am fost facuti in toate felurile si ca drept rasplata micul grup de romani care aveau nevoie de o perioada de as "trage sufletul" dupa tot ce intampla au primit ca premiul pret dublu la bilete.Dar am zis :"lasa treaca de la noi si de data asta".De aceea dati mi voie sa va atrag atentia la toti!Caci atunci cand "dati" intr-un membru al comunitati romanilor din Japonia,dati in tot ce inseamna Comunitatea romanilor din Japonia."Dati" in oameni caror,poate le datoratii sanatatea unei persoane dragi sau chiar a voastra."Dati" poate in oameni datorita carora un japonez va v-a oferi un zambet si nu va v-a primi de sus.........La final dati mi voie sa va urez,pe langa "O viata frumoasa si fara regrete !" si "La multi ani!pentru noul an care se apropie.Fie ca anul care se apropie sa va aduca in primul rand,liniste sufleteasca!...anonima zambitoare:)))))




    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga, donatiile nu au nimic de a face cu ignoranta si nesimtirea.
      A scrie corect in propria limba este o chestiune de BUN SIMT.
      Faptul ca nu stiu ce procentaj din lume sau din Japonia sau din Romanai nu stiu sa scrie corect - nu inseamna ca este un lucru normal!!!

      Cum Doamne iarta-ma se presupune ca inveti o limba straina daca tu nu stapanesti pe cea cu care te-ai nascut?

      Profesia de dansatoare nu mi se pare decenta. Decenta mi se pare o doamna care munceste in curatenie Sa te batai semi dezbracata nu mi se pare decent.

      Dargele si stimatele doamne si domnisoare de pe Facebook-ul japonez: invatati, invatati si iar invatati! Invatati sa scrieti corect ca este o regula minima si de bun simt! Invatati sa fiti decente si invatati sa tineti capul drept si asa va vor respecta! Si daca va respecta pe voi va vor respecta si tara!

      Delete
  26. Pret de o clipa, dar numai pentru o clipa, o sa las in spate procentul de analfabeti din Romania si o sa-i arat cu degetul pe "europenii" astia de rasa superioara. Pe alocuri, sunt mandru ca sunt roman si ca stau printre romani. Asta pentru ca stim ca vaca nu e mov si ca gainile si porcii sunt animale de curte, nu de apartament (cei din Tarile Scandinave s-au jurat ca asa e). Sunt mandru ca stiu sa cultiv o leguma si ca stiu cata munca trebuie sa depui ca sa o culegi (cativa din Spania si UK s-au jurat ca legumele cresc peste noapte in supermarketuri). Sunt mandru ca am o Academie Romana (spre deosebire de englezi care, daca ar da un test cu neologisme, l-ar pica cu brio toti). Sunt mandru ca am trecut prin scoala si ca am avut prilejul sa invat limbi straine (spre deosebire de mai marii europeni care abia leaga 2 cuvinte in engleza, sau in orice alta limba). Am avut placerea de a lucra intr-un proiect ONG care m-a plimbat prin mai toate tarile Europei. Peste tot am gasit analfabeti, fie ca erau tineri, fie ca erau adulti. Un caz, spun eu, grav, a fost in Franta; dintr-un grup de 100 de tineri cu varste intre 15 si 18 ani, 60% au fost incapabili sa scrie 5 fraze dupa dictare si 70% au avut probleme in a scrie corect. Ar fi oare corect sa ma duc sa zic in presa ca 70% dintre francezi sunt agramati? Eu zic ca da. Nu numai asta, dar de fiecare data cand am facut schimburi de experienta, fie ca veneau francezi, englezi, spanioli, italieni, multi aveau probleme in a scrie corect limba pe care o vorbeau.

    Revin la topic, lasandu-i in urma pe acesti "retarzi europeni superiori". Sunt mandru ca exista oameni ca domnul George care taxeaza erorile gramaticale si nu numai. Si eu fac acelasi lucru; de multe ori ma izbesc de insultele acestor cocalari. Dar merg inainte. Vezi tu, dom'le, gramatica nu tine cont de democratie, socialism, gandiri, filozofie, influente. Gramatica e o regula care trebuie stiuta, OBLIGATORIU! Si cum gramatica e 50% dintr-o limba, mi se pare corect sa spun ca ala care nu o stie e analfabet.

    Uitandu-ma pe comentariile de mai sus, imi dau seama, cu parere de rau, ca se ivesc din ce in ce mai multi analfabeti. Nu stiu daca au stat ascunsi atata timp, sau sunt doar soareci din bancile scolilor. Cert este ca imi pare rau ca la un articol ce arata cu degetul (IN MOD CORECT) greselile din ce in ce mai prezente in vorbirea scrisa a romanilor, se trezesc o multime de personaje care, in loc sa spuna "bai, ai dreptate, ar trebui ceva schimbat", se bat cu pumnul in piept sa ne demonstreze cat de retardati sunt si cat de corect este sa fii asa. Cat despre ideea ca "dai intr-un roman din Japonia, dai in toti"...ei bine, pot sa spun ca spiritul de turma e bun, atata timp cat are niste limite. In cazul de fata (domnul George a dat in personajul agramat mult superior taranilor care au ramas in Romania), spiritul de turma nu mai este binevenit.

    Tot respectul OMULUI George Moise... pentru ca educatie faci toata viata...

    ReplyDelete

iertaţi-mă că nu sunt japonez/ povestiri aproape idioate