cipangu

Monday, November 5, 2012

Salut voyos

Era un banc cu Gheorghe care plecase în America de ani buni unde a făcut ce-a făcut și s-a căpătuit. S-a întors la el în sat și i-a chemat pe toți la căminul cultural să le facă un anunț. Dragii mei, pentru că sunt fiu al satului, din mijlocul vostru m-am ridicat și am ajuns mare sculă, am hotărât să dau fiecăruia câte o sută de dolari pe lună cât oi putea. Ura, ura, trăiască Gheorghe. L-au făcut cetățean de onoare, i-au ridicat statuie în față la mat, l-au cinstit cum se cuvine.

Treaba merge bine câțiva ani, toată lumea mulțumită, când într-o zi, Gheorghe îi cheamă din nou pe săteni la cămin. Dragii mei, precum știți, a venit criza, o parte din investițiile mele s-au dovedit a fi neprofitabile, fiul meu cel mare merge la colegiu, o să vă rog să mă înțelegeți, știu că n-o să vă convină, dar pentru o perioadă n-o să vă mai pot da fiecăruia suma de 100 de dolari ca până acum.

Rumoare în sală, bine, Gheorghe, nu-i nicio problemă, asta e, se întâmplă, bogdaproste de cât am primit, noi să fim sănătoși. Pleacă toți, care îmbărbătându-l, care mulțumind. Ultimul, Vasile: Bine, bă, Gheorghe, am înțeles că ai probleme... da´ pe banii noștri?!

Copiii lui Vasile au cântat cântecul ăla frumos cu salutul voios de pionier. Copiii pionierilor (adică nepoții lui Vasile, despre care mai trebuie să spunem că era bucuros că s-a făcut colectivizarea că fura liniștit de la CAP pentru că era și al lui) strigă azi cu voyoșie, nu Voyo. Bitch, please.

Pentru că unii au nevoie de morală băgată în ochi: ziua în care intri pe internet nu e ziua ta de naștere să-ți facă lumea bucurii moca. Nu tot ce e pe net e gratis - dacă ai găsit ceva moca și nu te-a prins nimeni, zi merci. Și când s-a stricat jucăria, nu mai plânge.

UPDATE (iar lămuriri, că subiectul e mai sensibil decât am crezut). N-am zis sus Voyo, ci că e de căcat să strigi jos Voyo. Pentru că 1. să furi fără să fii prins nu e un drept, e un privilegiu. 2. strigând jos Voyo nu faci decât să crești awareness-ului unei chestii care în afară de nimic, oferă de toate.  



1 comment:

  1. Stiu bancul... cat de adevarat.Insa in spiritul anticonsumerismului la moda si al economiei generale, nenea ala cu banii "nostri" cere o statuie, ca el lucra pentru atatia, in timp ce locurile de munca neocupate de sateni sunt disponibile altor neni care sa duca in spate familii intregi, prieteni, sate.

    ReplyDelete

iertaţi-mă că nu sunt japonez/ povestiri aproape idioate