cipangu

Friday, February 1, 2013

Am revenit. Începem optimist. Deschid seria articolelor pe 2013 cu ceva ce mă gândeam să scriu de câțiva ani încoace. Așadar, 


TESTAMENT


Subsemnatul, George Moise, în vârstă de 38 de ani, aflându-mă, cred, în deplinătatea facultăților mintale, nesilit de nimeni, din voința mea liberă precum căderea, fac următoarea dispoziție testamentară:


Relația mea cu banii a fost una total dezastruoasă. Există însă un puțin adunat, niște proprietăți și drepturi de autor, pe care le las în totalitate după cum urmează, în două variante.
  • A.      Buñuel spunea că dacă ar fi un bun ateu, ar chema la deschiderea testamentului toate rudele și pe Rockefeller. Și în timp ce toate rudele se întreabă ce caută miliardarul acolo, avocatul ar da citire testamentului: Eu, Luis Buñuel, las toată averea mea familiei. Familiei Rockefeller. Pentru că eu nu sunt un bun ateu, țin ca la deschiderea testamentului să fie prezenți, în afară de familie, înalți prelați B.O.R. Las totul Bisericii Ortodoxe Române, cu două condiții. 1. Să aleagă doi reprezentanți ai clerului care să se lupte între ei în noroi la o oră de maximă audiență. 2. Să accepte incinerarea și femeia în altar. Dacă aceste condiții nu sunt acceptate, trecem la varianta B. 
  • B.      Las puținul adunat, proprietățile și drepturile mele de autor, urmașilor mei direcți, legitimi și nelegitimi. Pentru aceștia din urmă, dacă sunt candidați, voi lăsa și o probă de ADN să se poată verifica dacă se califică.
Las toată biblioteca mea (pe care sper să o aduc în întregime, volum cu volum din țară) Ambasadei României la Tokyo, ca un prim pas în construirea unei biblioteci românești în Japonia, sub îngrijirea profesorului Roman Pașca & gașca. Sper ca prin acest demers, copiii născuți dintr-un părinte român să ajungă să vorbească și românește, iar mamele lor să scape încet încet de blestemul manelelor și al emisiunilor cretine de tip tabloid. 

Las calculatorul și hardurile mobile prietenului meu etern Ștefan Robert Tudor, pentru că ar fi singurul care nu s-ar cruci la ce ar găsi în ele.

Las cortul meu și șlapii din Vamă zeului Vlad Petri, dimpreună cu îndemnul de a-l cinsti cum se cuvine, cu alcool și copulări din belșug la lună plină.

Las cea mai veche sticlă de vin/ whisky din colecție la momentul expirării mele nobilului Mădălin Cristescu, pe care îl rog să nu se supere dacă la acel moment cea mai veche sticlă din colecție e un Jack cumpărat ieri și pe deasupra și început.

Las grătarul din Colentina bunului Bernard Spiridon, cu rugămintea de a-l încinge des și a duce mai departe tradiția.

Las tablele mele de pluș Doamnei Doctor Raluca Nagy, să joace pe beri în Golden Gai ca o leoaică.

Las acest blog spre a fi continuat, foștilor mei colegi de la SSJ - omul de nisip Alexandru Iustin Popescu, migălosului Lică Manolache și britanicului Cetin Rașit - cu singura condiție să nu scrie despre fotbal și maidanezi. La momentul potrivit, dacă blogul nu e actualizat săptămânal, unul din cei trei (desemnat în secret de mine) îi va împușca pe ceilalți doi și va recruta din cititori oameni cu care să se retragă în munți.

Las Sabinei Yamamoto blestemul de a scrie despre Japonia cu mai multă îngăduință și pricepere decât am reușit eu.

Las tuturor prietenilor (al căror nume nu apare aici) dreptul de a-și alege orice obiect din mărunțișurile mele personale, pentru suma modică de 1 Euro, la Ultimul Grătar Garage Sale. La eveniment se va bea doar Cuba Libre și se va fuma folosind degetul mare și arătătorul.

Doresc să fiu incinerat, dar bine, mărunt și fin, astfel încât cenușa să poată încăpea într-un recipient ușor de purtat. Las cu dispoziție fermă ca soția mea să ducă această cenușă pe traseul vasului Infinity, din Vancouver până în Rio și să lase puțin prin fiecare port. Țin în mod expres la această dorință, pentru cele două avantaje de necontestat: 1. în sfârșit o binemeritată vacanță și 2.  când în vas nu va mai fi rămas nimic, sunt mari șanse ca ea să își fi găsit deja pe cineva. 一石二鳥.

Aș fi ipocrit să le cer iertare la final celor cărora le-am greșit. Dacă n-am făcut-o până acum, asta e frumusețea morții: lasă în urmă doar lucruri neterminate și mulți de „dacă”, spânzurați în neputință. De iertat, n-am pe cine și de ce. Prost am fost eu că mi-am luat-o.

Voi numi ulterior un executor testamentar, în baza art. 910 și următoarele din Codul Civil, căruia să îi încredințez spre executare acest testament.

Orice testament anterior acestuia devine nul și neavenit. Mai ales că nici nu există.

...

Dacă există doritori de bunuri pe care nu i-am menționat aici sau pur și simplu vrea cineva ceva ceva, să-mi zică acum.


6 comments:

  1. Mulţumesc! Pot să sper şi la un whisky / vin?...

    ReplyDelete
  2. Nepoate,eu sunt sigur ca pe mine nu m-ai uitat....nici nu ai avea cum ! Singura mea rugaminte este sa-mi spui si mie cum vrei sa faci asta si daca nu ai nevoie de un companion care sa-ti tina de urat prin lumina (sau intunericum ) spre care te indrepti. As fi onorat sa ma accepti la drum...
    In alta ordine de idei,in cateva zile ar trebui sa-mi iau talpasita spre Brazilia (vezi?....unele chestii nu se uita niciodata !)Cosciugul plutitor de 4 sau 5 stele(nici macar de 7 ca Metaxa!)se numeste MSC Fantasia.
    Te foarte pup si mi-e dor de tine

    ReplyDelete
  3. Pretty fair. Unii se aleg cu vinul sau colectia de starlete atent selectionate, altii cu munca. In functie de cine trage batul cel mai scurt, primul titlu dupa disparitie ar fi: "A murit omul, s-a nascut legenda"; "Moi-se duse"; "IMAGINI IN EXCLUSIVITATE cu supercheful de la adapostul Glina". O intrebare: se fumeaza la gratarul de dupa?

    ReplyDelete
  4. Dacă există doritori de bunuri pe care nu i-am menționat aici sau pur și simplu vrea cineva ceva, să-mi zică acum.
    Da,sunt una dintre persoanele care vrea ceva..nu sa-ti ceara,ci sa-ti doreasca.. Multa sanatate ,fericire si o viata lunga plina de bucurii si impliniri!!

    ReplyDelete

iertaţi-mă că nu sunt japonez/ povestiri aproape idioate